Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Olika Typer av Protein?

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Efter semestern är det dags att byta gym från skräpet jag tränar på nu där det bara är maskiner, till ett gym där det i princip bara är fria vikter.

När jag byter kommer jag oxå börja tillämpa Max-OT så gott det går
och det jag undrar är:

Kan man köra på vilket protein som helst eller ska man byta till AST's VP2. Enl. muskelbyggarn.com och ast-ss.se så är det absolut det bästa
man kan köra med (att ast tycker det kan jag förstå ;)), dessutom har
två vänner till mig börjat köra med AST's grejer och tycker att de
är MYCKET bättre än konkurenternas?..

Vad tror ni?

Registrerad: 2003-04-23
Webbsida

Efter semestern är det dags att byta gym från skräpet jag tränar på nu där det bara är maskiner, till ett gym där det i princip bara är fria vikter.

När jag byter kommer jag oxå börja tillämpa Max-OT så gott det går
och det jag undrar är:

Kan man köra på vilket protein som helst eller ska man byta till AST's VP2. Enl. muskelbyggarn.com och ast-ss.se så är det absolut det bästa
man kan köra med (att ast tycker det kan jag förstå ;)), dessutom har
två vänner till mig börjat köra med AST's grejer och tycker att de
är MYCKET bättre än konkurenternas?..

Vad tror ni?

Visst är VP2 bra, men dyrt. Det beroende på din ekonomi om du anser dig ha råd att helt köra på VP2. Om du som är vi övriga dvs har en ansträngd ekonomi, så kan du göra som jag gör. Köp VP2 men använd det bara när det ger som bäst effekt; det vill säga i direkt anslutning till träning - alltså efter träning. Restan av ditt proteinintag kan mycket väl komma från mat och dryck samt att du kan kör ett mycket billigt protein (Protec +) morgon och kväll. På så sätt får du ut det mest av det bästa!

Sedan detta med fria vikter kontra maskiner: Jag kör mesta delen av min träning på maskiner (70%) med bra resultat.  Fria vikter är ofta mycket effektivt men det krävs teknik samt ett evigt pysslande med att byta vikter hit och dit. I det långa loppet så är det för mig i alla fall effektivare att bara lägga sig till räta i en maskin och jag kör efter MAX-OT modellen i maskinen.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

jag är 196 lång och maskinerna är inte anpassade till långa personer..
alla övningar jag gör i maskinerna känns fel, känner mig isolerad och låst
och som att de inte alls ger mina muskler rätt träning.. i början
gick det bra men nu när jag kommit upp i större vikter så funkar det inte
längre.

Ang VP2 är dyrare än annat Protein, VP2 är väl mer koncentrerat
så när du tar 2 kg annat protein så kanske det räcker med 1 kg VP2.
Eller är jag helt ute och cyklar?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB