Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Hej!
Har precis börjat träna för att gå ner i vikt.
Har ett stående schema, måndag och onsdag då jag tränar styrka och motion ca 1,5 timme. Sen går jag promenad ca 2 timmar per vecka. Ska precis börja med Herbalife i en månad för att testa om det är något bra.
Undrar bara om ni tror att detta är tillräckligt för att få ett bra resultat till sommaren.
Ålder: 25
Längd: 1,66
Vikt: 94 (har tappat 9 kg från aug -03 till jan -04, men inte med detta schema)
Är tacksam för synpunkter!
nu ska jag berätta lite hur jag ser på saker och ting. kan inte lova att allting stämmer, men jag vet att jag har tappat 7 kg på ett halvår (utan att ens velat tappa vikt)
1. alla hälsoprodukter från sånadär jävla må-bra-tidningar är bara skit, och så är deras olika bantningsmetoder
bantning handlar bara om en sak: ändra på dina vanor
du ska inte sluta äta, utan däremot äta rätt. sluta absolut inte att äta fett, för äter du inte fett så bränner du inte fett. men ät istället rätt sorts fett, som finns i t.ex olivolja. mkt fibrer på morgonen vilket gynnar fettbränningen senare på dagen. ät även kolhydrater med lågt glykemiskt index (vill du veta mer om det så sök på forumet)
2. styrketräning bränner inte fett, det bygger muskler
är du ute efter att bli starkare och så så är det självklart bra, men annars ser jag inget behov av det.
3. promenader bränner fett som in i helvete.
anledningen till att jag tappade 7 kg var att jag typ 2-3 ggr/vecka gick hem från min skola (promenaden tar ca 2 timmar)
under denna tid höll jag absolut inte på med nåe bantningstjafs, jag käkade på som förr och drack kopiösa mängder alkohol
hoppas att detta kan hjälpa dig lite kanske!
Har en liten synpunkt på punkt 2.
Styrketräng bränner väldigt lite fett... stämmer. Men det sätter ordentlig fart på metabolismen. Så även om du inte vill bygga muskler så är styrketräng jättebra.
Det leder till att du bränner mer fett när du inte tränar.. bra va!
man lär sig något nytt var dag =)
Jag kan varmt rekommendera styrketräning för att få ordning på figuren. För dom som tränat länge är det inte lätt att bygga muskler och gå ner i fettvikt på samma gång men för överviktiga nybörjarkvinnor är det fullt möjligt. Jag började träna "på allvar" för ca 4 månader sen. Innan dess hade jag gått ner ca 10 kilo och tränat till husbehov, mest olika pass typ Bodypump och Spinning. Sen hamnade jag på en platå där det inte hände så mycket. Sen jag började träna styrka så har jag inte gått ner ett gram men har en storlek mindre i kläder. Som en liten bonus så mår jag så mycket bättre och känner mig stark och nöjd med mig själv. Plus att det är så roligt att träna.
Jag kör normalt styrka 2-3 gånger i veckan och konditionsträning 2-3 gånger i veckan, alternerande. Mina kompisar har inte tid att träna, själv har jag inte tid att titta på TV!
Herbalife är en sekt typ får påhälsningar av dom oftare än jehovas vittnen
nu ska jag berätta lite hur jag ser på saker och ting. kan inte lova att allting stämmer, men jag vet att jag har tappat 7 kg på ett halvår (utan att ens velat tappa vikt)
1. alla hälsoprodukter från sånadär jävla må-bra-tidningar är bara skit, och så är deras olika bantningsmetoder
bantning handlar bara om en sak: ändra på dina vanor
du ska inte sluta äta, utan däremot äta rätt. sluta absolut inte att äta fett, för äter du inte fett så bränner du inte fett. men ät istället rätt sorts fett, som finns i t.ex olivolja. mkt fibrer på morgonen vilket gynnar fettbränningen senare på dagen. ät även kolhydrater med lågt glykemiskt index (vill du veta mer om det så sök på forumet)
2. styrketräning bränner inte fett, det bygger muskler
är du ute efter att bli starkare och så så är det självklart bra, men annars ser jag inget behov av det.
3. promenader bränner fett som in i helvete.
anledningen till att jag tappade 7 kg var att jag typ 2-3 ggr/vecka gick hem från min skola (promenaden tar ca 2 timmar)
under denna tid höll jag absolut inte på med nåe bantningstjafs, jag käkade på som förr och drack kopiösa mängder alkohol
hoppas att detta kan hjälpa dig lite kanske!
Kanon. Ska ta och börja gå till jobbet när snön har försvunnit så ska väl skiten försvinna till slut.. haha. ;o)
Ska nog ändå testa en månad bara för att se. Har ju en hel del att tappa så det kanske hjälper lite extra på vägen.
Tack för ditt svar!
Har en liten synpunkt på punkt 2.
Styrketräng bränner väldigt lite fett... stämmer. Men det sätter ordentlig fart på metabolismen. Så även om du inte vill bygga muskler så är styrketräng jättebra.
Det leder till att du bränner mer fett när du inte tränar.. bra va!
Njae.. lite muskler är väl inte fel.. men främst för att gå ner i vikt, öka konditionen och styrkan. Men det låter ju kanon.. ;o) Bränna fett när man inte tränar. ;o)
Jag kan varmt rekommendera styrketräning för att få ordning på figuren. För dom som tränat länge är det inte lätt att bygga muskler och gå ner i fettvikt på samma gång men för överviktiga nybörjarkvinnor är det fullt möjligt. Jag började träna "på allvar" för ca 4 månader sen. Innan dess hade jag gått ner ca 10 kilo och tränat till husbehov, mest olika pass typ Bodypump och Spinning. Sen hamnade jag på en platå där det inte hände så mycket. Sen jag började träna styrka så har jag inte gått ner ett gram men har en storlek mindre i kläder. Som en liten bonus så mår jag så mycket bättre och känner mig stark och nöjd med mig själv. Plus att det är så roligt att träna.
Jag kör normalt styrka 2-3 gånger i veckan och konditionsträning 2-3 gånger i veckan, alternerande. Mina kompisar har inte tid att träna, själv har jag inte tid att titta på TV!
Låter ju kanon. Jag kommer förmodligen bara köra de två dagarna på gymmet, men jag har en träningsmaskin (vet inte vad den heter) här hemma så jag får väl anstränga mig mer och köra den samtidigt som jag kollar tv. Funderar på att skaffa en motionscykel, men så tycker jag det är lite onödigt eftersom jag cyklar mycket på gymmet. Får väl se hur det blir med det.
Tack för att du delade med dig.
Hehe.. låter ju inte så kul. Känner en som är fotomodell. Sen han startade med herbalife så har hans kropp blivit ännu snyggare och han mår jättebra. Så han talar bara gott om det. Men jag får väl se hur jag gör.
Tacksamt för att du delade med dig! ;o)
Herbalife är i princip som vanliga kosttillskot fast dom vill inte gärna utge sig för att sälja kosttillskot iaf inte förut man kan ofta få samma resultat med vanliga kosttillskott och billigare.
Det är fel Herbalife är väldigt stor företag med forskning runt viktminskning i näring. De är väldigt seriösa men anses inte rumsrena i Sverige då man kan tjäna MASSOR av pengar.
De säljer en livstil som går ut på att bli snygg rik o oberoende och det är inte så bra i ett janteland som Sverige. Vi är ju så avundsjuka på alla som är rika snygga o oberoende.
Men visst är de lite dyrare än genomsnittet men bara om man är enbart kund om dessutom säljer så är det mycket billigare.
Skulle jag byta jobb eller vilja ha mer pengar så blir det säkert till Herbalife jag vänder mig.
Ang din styrketräning så komihåg att muskler bränner fett juh mer muskler juh mer förbränner du..
Det är fel Herbalife är väldigt stor företag med forskning runt viktminskning i näring. De är väldigt seriösa men anses inte rumsrena i Sverige då man kan tjäna MASSOR av pengar.
De säljer en livstil som går ut på att bli snygg rik o oberoende och det är inte så bra i ett janteland som Sverige. Vi är ju så avundsjuka på alla som är rika snygga o oberoende.
Men visst är de lite dyrare än genomsnittet men bara om man är enbart kund om dessutom säljer så är det mycket billigare.
Skulle jag byta jobb eller vilja ha mer pengar så blir det säkert till Herbalife jag vänder mig.
Ang din styrketräning så komihåg att muskler bränner fett juh mer muskler juh mer förbränner du..
Ahh.. skönt å höra att det kanske inte är så dumt iaf då. Har kört med Nutrilett till frukost några veckor nu eftersom jag är så dålig på att äta frukost. Men nu ska jag testa Herbalife en månad iaf. Tänkte försöka minska med det med tiden så man inte blir helt beroende av det. Vad finns det för kosttillskott som man skulle kunna ta annars? Som är bra och billigare alltså. Känner bara till Herbalife, Nutrilett och Naturdiet.
Det måste ändå finnas en lite sekt avdelning på herbalife för det är samma människor som kommer varje gång jag menar dom borde ju ha fått klart för sig att jag inte är intresserad. eller så tycker dom bara att jag är så trevlig och vill ha en ursäkt att hälsa på =D
Det finns hundratals fler, och den stora skillnaden är väl smaken men även vitamin o mineral innehåll skiljer.
Om du skriver proteinpulver på google sökmotor så får du se..
Sök även på diet, måltidsersättning, bodybuilding, fitness, gymgrossisten, omninutrition, prenet, nutrition outlet, vassle, dalblads protein, fast protein, twinlab protein,
Det måste ändå finnas en lite sekt avdelning på herbalife för det är samma människor som kommer varje gång jag menar dom borde ju ha fått klart för sig att jag inte är intresserad. eller så tycker dom bara att jag är så trevlig och vill ha en ursäkt att hälsa på =D
Menar du på fullt allvar att du inte känner dem och de bara kommer o knackar på?
jag vet vilka de är men vi har aldrig umgåtts men dom verkar inte se det som nåt problem.finns nog i deras kundregister sen förut också köpte en massa ört tabletter.
ska inte ta upp mer plats i din tråd nu om vad jag tycker om herbalife =D
Det finns hundratals fler, och den stora skillnaden är väl smaken men även vitamin o mineral innehåll skiljer.
Om du skriver proteinpulver på google sökmotor så får du se..
Sök även på diet, måltidsersättning, bodybuilding, fitness, gymgrossisten, omninutrition, prenet, nutrition outlet, vassle, dalblads protein, fast protein, twinlab protein,
Okidoki.