Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Du är inte inloggad.
Hej
Vad ska man äta eller dricka efter träningen för att få i sig så mycket proteiner som möjligt?
Eller iaf 30-40gram proteiner. Hört att ägg "drinkar" är bra, typ ägg blandat med mjölk och apelsin jucie e bra. Några tips?
Jag vill inte ha några tips om protein pulver/piller. bara ren mat och dryck :)
tack
Hej
Vad ska man äta eller dricka efter träningen för att få i sig så mycket proteiner som möjligt?
Eller iaf 30-40gram proteiner. Hört att ägg "drinkar" är bra, typ ägg blandat med mjölk och apelsin jucie e bra. Några tips?
Jag vill inte ha några tips om protein pulver/piller. bara ren mat och dryck :)
tack
4 dl minimjölk, två råa ägg, ca 75 gram lätt kesella, två matskedar honung samt en matsked kakaopulver.
okej, jag har tesat att göra en drink av mjölk och ägg, men ja vågar inte blanda i kakao eller honung där, har du nå resept för nån sån drink? ;)
okej, jag har tesat att göra en drink av mjölk och ägg, men ja vågar inte blanda i kakao eller honung där, har du nå resept för nån sån drink? ;)
?
ja det är ju inte så gott att äta rått ägg, kakao, honung för sig... så då vill man ju blanda ner allt i en mixer, men man kan ju inte blanda ner kakao och råa ägg bara sådär, kommer smaka skit...
ja det är ju inte så gott att äta rått ägg, kakao, honung för sig... så då vill man ju blanda ner allt i en mixer, men man kan ju inte blanda ner kakao och råa ägg bara sådär, kommer smaka skit...
Nu är jag rädd att jag inte riktigt förstår vad du menar???
Varför går det inte blanda ner ingredienserna i en mixer och köra? Skit tror jag inte att det smakar; nu har jag inte smaka på skit, i och för sig. Råa ägg smakar ingenting. Det gör däremot kakao blandat med mjölk och honung!
!