Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
så här tränar jag. tränar ungefär 2 tim om dan, och så kör jag konditions träning varje dag.
Mån=Bröst
Tis=Mage, rygg slutet (där nere vid gumpen hehe)
Ons=Axlar, vinge
Tors= Tirceps, underarmen
Fre=Mage och hela benen (lår, vader osv)
Lör=Biceps
Sön=vilo dag
jag vill gärna att ni kommenterar för jag vill veta vad jag ska ändra på. d kanske e för mycket, eller?
Varför kör du inte hela ryggen på samma dag??
Sen tror jag att du skall lägga in fler vilodagar 6 dagar gym känns för mycket, tycker jag iaf!
för jag brukar köra varje muskel "del" te.x vingen i typ 1 tim. om jag kör hela ryggen på en gång så tränar jag för länge den dan. eller så på slutet blir jag trött och inte orkar köra.
Men är det nödvändigt och träna "vingarna" lr latsen i en timma?! Kör du en massa latsdrag lr va gör du för övningar?!
vingen kör jag först med maskiner, typ 3 olika sen kör jag med tyngder och "sån anorlunda maskin" e inte bra på namn. jag kör bara biceps på lördag för jag kör bicepsen i ungefär 1 och en halv timme. full kraft och maximala tyngder.
Jag tycker att 2 timmar om dan är rätt mycket, är det inklusive kondirionsträning??
men kolla in mäster byggaren
allvarligt 1½ timma på biceps
köp en bodybuilder tidning och leta upp ett namn på en bodybuilder.
sök på namnet i en sök motor
och läs om hans schema
dem, eliterna, tränar 1½ timma och det är inne bara en speciel muskel
och dem tränar inte 6 dagar i veckan
dem kan och det värkar som du har mycke att lära
följ mitt råd
3-5 dar / vecka
vila mycke det är då du bygger, du bygger inte när du tränar.
ät bra och dela inte upp ryggen så xD
ja det är inklusive konditions träning. men om jag ska träna typ 4 gång i veckan hur ska jag dela upp träningen. hur ska jag träna. jag har skola osså så jag kan inte träna för många muskelgrupper på en dag jag hinner inte plugga då. hur tycker ni så fall träningschemat skall se ut??
ja det är inklusive konditions träning. men om jag ska träna typ 4 gång i veckan hur ska jag dela upp träningen. hur ska jag träna. jag har skola osså så jag kan inte träna för många muskelgrupper på en dag jag hinner inte plugga då. hur tycker ni så fall träningschemat skall se ut??
här under finns en länk med ett program som fungerar bra och bygger bra!
många basövningar så detta kommer ge resultat och även ge dig tid i skolan
http://www.fredrikage.com/sv_3.htm
tack så mycket . men om du kollar så ser du att han kör tex bröst och biceps på samma dag. så som jag kör blir jag riktigt trött efter bröst så jag kommer inte orka köra biceps lika bra.
Så som du tränar behöver du 1 kg gröt, 2 kg kött 10 liter mjölk 5 kg pasta 5 kg potatis 3 kg lax 2 kilo bröd 5 liter vatten 30 kg gainer 8 pizzor PER DAG! Om du skall tillgodogöra dig träningen: Samt förbjudna preparat för 10,000 kronor i månaden..
Givetvis gör alla som de vill och jag överdriver litegrann men du behöver lite kunskaper om träningskvantitet kontra hypertrofi samt kost.