Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 … 8  

Göteborsvarvet 2007 under 1h 30 min

Från: Malmö
Registrerad: 2006-05-24

Får väl börja med att presentera mig själv, om nu någon skulle få för sig att läsa denna fortlöpande träningsdagbok...

Markus är namnet, 25 år gammal från Malmö. ´Har tränat det mesta med dom bästa;) Skämt och sidor... Har spelat hockey i stort sett hela mitt liv, bland annat elit när jag var j-18 och j-20. Så träning har alltid legat som en stor del av hjärtat. Slutade spela hockey efter att varit bort ett par månader på grund av en skada. Hade väl glidigt efter en del också, insåg att man inte hade någon framtid.

slutade träna i två, tre år. Men insåg att jag dragit på mig ett par kilon för mycket, och det dåliga självförtroendet tvingade mig till gymmet...

Fick så klart mersmak, och tränade mer och mer. Explosiv har man ju alltid varit, och hatat att springa långt(som dom flesta hockey spelare:D). Körde gymmet två timmar om dagen från jag var 22 till 24 års ålder... Började springa och i den vevan så sa min far(som älskar att springa långt, väldigt långt): Genomför du ett Triathlon under 13 timmar innan du är 30 ska jag bjuda dig till New York så ska vi springa new york Marathon... och vem tackar väl nej till dels en utmaning(verkar som dom flesta på denna site är inbitna tävlings människor:Luv it!!!:)och dels en fri resa:D.
Börjar inse mer och mer att det där extrema verkligen tilltalar mig. Läser mycket artiklar och annat om dessa människor som tävlar längre än en full arbetsdag.

För att komma tillbaka till saken. I julas hände mycket med mitt liv, lyckades gå in i väggen efter ett dåligt val av jobb som jag inte trivdes med. Ökade dosen med träning till runt 20 timmar i veckan efter att blivit arbetslös. Detta lede till att jag fick behinneinflamation. Detta som sagt hände runt nyår... Allt ordnade till sig i mitten av januari, med livet alltså. Jobb osv fungerade kanon. Men benhinneinflamationen ville inte släppa. Kunde inte träna som jag ville på tre månader. Gick ner 5 kg och har tappat ganska mycket styrka.

Var anmäld till Göteborgsvarvet, så man var ju tvungen att springa det. Första gången jag sprungit så långt i mitt liv. Sprang med min far som var skadad dom första 7-8 km, sen fick jag släppa honom för han fick för ont. Tiden slutade(skäms lite) på 2:17.... inte den bästa. Har slått vad med mina vänner till nästa år ska dom inte ha en chans. Dom som kommer före mig ska få ett par nya skor. Har kunnat hålla igång min löpträning ganska bra i ungefär en månad. Börjar komma tillbaka till det extrema, men känner att det krävs daglig motivation, där av skriver jag här(kanon sida btw!!!har redan hjälpt mig massor!!!)

Har svårt med maten, väldigt svårt. Dagen jag sprang gbg varvet åt jag halv nio på morgonen 4 mackor. Lite pasta 2-3 timmar innan start och mc donalds på natten när jag kom hem igen:O

Som sagt jag är 25 år(nyss fyllda)75 kg. 183cm. Vinnar skalle. Hoppas på hjälp från en och annan här efter att jag kommit igång med denna träningsdagbok. Målet med träningen är: Göteborgsvarvet nästa år under timmen och en halv... Sen ska det bli Marathon träning på det också. Börjar tycka om att springa långt.

Som sagt har jag varit igång ett tag, men jag får börja nånstans... so here I go:

24/6-06 Onsdag.

Jobb dag.

5 Mackor Frukost

1/2 liter Loka, 1 redbull och 3 Mackor Middag

löpning 26min,17sek(ca 6 km) efter jobb. runt 21 tiden

25/6-06 Torsdag

Ledig

Smoothie = 1 banan plus 10 små vindruvor, 2 dl soja mjölk
4 mackor med ost. Grovt osötat bröd.

22km rullskridskor

5km gång

1/2 liter Loka
Fiberpasta och kött.

Ny dag imorgon...(dagens gnäll: ont i vänster knä)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

HÄRLIGT med fler löpare/konditionsidrottare! Antar att det är Ironmandistansen vadslagningen med din far gäller? Wow, jag är superfascinerad av triathlon och multisport. Speciellt de riktigt långa, krävande distanserna. Har du satt upp nåt tidsmål för när du ska ställa upp i en Ironmantävling första ggn? 2007, 2008?

Det ska bli väldigt spännande att följa din dagbok :)

Välkommen hit och lycka till med träningen!

Från: Stockholm/Löparspåret
Registrerad: 2006-01-09

Du är varmt välkommen hit kära löparkamrat! Vi är inte alltför många löpare (men vi växer i antal och kommer snart ta över..)

Det ser bra ut! Du har ett långsiktligt mål och motivation, blir kul att följa!

Edit: Jag var precis efter machine_gun...usch måste bli snabbare!

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

kul!
hej på dig! Du måste vara en sån som slukar alla "runners-World"-repotage om alla sjukt långa, fysiskt och psykiskt krävande tävlingar.. jag med:)

Du verkar cool! Till skillnad från dom andra töntarna på detta forum;)
love u guys.. not.. haha

Vilket mål du har, får fixa mig ett själv känner jag.. Det är grymt motiverande om inte annat. Lycka till med allt.

Måste bara fråga om du är medveten om att även du ska springa sthlm marathon år 2007? ..men det blir väl ingen match för dig..

Har som abition att göra en kortare distans nästa år, och gbg varvet. Året efter Marathon och därefter 3,8 km simning, 18 mil cykling och 4,2 mil löpning. Kommer bli tufft och krävs otroligt mcyket. Finns en del som inte tror att jag kommer klara det, och det är det som gör att jag är säker på att det kommer att gå. Men som sagt, fokus just nu är tiden på göteborgsvarvet. Har märkt att rullskridskor gör gott för styrkan. Min stora styrka är backar, och långa sådana.:D

kul!
hej på dig! Du måste vara en sån som slukar alla "runners-World"-repotage om alla sjukt långa, fysiskt och psykiskt krävande tävlingar.. jag med:)

Japp, det stämmer! Jobbar som teamsport ansvarig på stadium, varpå varje lunch och rast går till att läsa dessa tidningar. Underbart och stor respekt till dessa människor. (jag ska bli en av dom:D) är det slutliga målet.....:O

Måste bara fråga om du är medveten om att även du ska springa sthlm marathon år 2007? ..men det blir väl ingen match för dig..

Var inte medveten om det, men självklart är jag på! allt för att boosta motivationen! Härligt;D

Registrerad: 2006-04-02

ja jämarns. Löparna fick tag på dig först ;)
välkommen o lycka till! =)

Registrerad: 2006-01-12

ja jämarns. Löparna fick tag på dig först ;)
välkommen o lycka till! =)

Löparna är alltid snabbats!
Välkommen hit önskar alltså även jag, som även är glad över det kommer en ny som lämnat åtminstone skolåren bakom sig :P
Jag tycker också det är skithäftigt med riktigt långa distanser, även om jag vägrar att ens fundera på att springa dem själv!
Även för mig är det ju triggande: Om du går ut i skogen och springer 2 mil, så kan jag inte riktigt försvara att jag inte går ut och springer åtminstone en mil...
Om du har svårt med maten har du också hamnat rätt. Alla här är väldigt bra på att tala om för varandra vad och hur mycke de ska äta, men det är betydligt  färre som följer sina egna råd (mig själv inkluderad) :D
nu ska jag inte skvallra mer, vi hörs här!

Jobbigt jobbigt jobbigt...

Fått en liten förslitning på utsidan av knäet... Måste vila i två till tre veckor. Så jag hade svårt att inte börja springa på min 5 km promenad idag, och det gjorde ont att gå i trappor på jobb idag. Med det i tanken så ska jag försöka inte göra något denna helgen... men jag återkommer på måndag med förhoppningar att träningen är igång. Trevlig helg på er allihopa!!! Denne ska kolla på film och jobba hela helgen, så man säger väl att helgen är död...:D

Frukost: 4 mackor(brödet tog slut:s) två glas sojamjölk
Lunch: Fiberpasta med kyckling
Promenixa 5 km i god takt, höll igen lite pga knäet.

Allt som allt så känns kroppen ändå bra och jag känner mig säker på att träningen kommer komma igång riktigt bra snart!
(Dagens gnäll: fortfarande knäet)

Måste vila i två till tre veckor. Så jag hade svårt att inte börja springa på min 5 km promenad idag, och det gjorde ont att gå i trappor på jobb idag. Med det i tanken så ska jag försöka inte göra något denna helgen... men jag återkommer på måndag med förhoppningar att träningen är igång.

vila två-tre veckor eller två-tre dagar?
hur vet du att det är just förslitningar? hur känns smärtan? när?
varför har man knän? dom är ändå bara i vägen:(

vila två-tre veckor eller två-tre dagar?
hur vet du att det är just förslitningar? hur känns smärtan? när?
varför har man knän? dom är ändå bara i vägen:(

Knän är människans svaga länk. Tror nåt blev fel i evolutionen.

smärtan känns mest när jag: Går ner för i trappa, eller nedlut helt enkelt. Ligger på sidan lyfter upp benet 30 cm över marken och böjer. Smärtan sitter precis i vecket på baksidan/utsidan... Tre dagar menar jag!! skulle aldrig kunna vara stilla i tre veckor:O

När jag bröt armen mitt i en hockeysäsong var jag "hemma" en vecka, sen var jag med på is, efter två veckor var jag med, med full utrustning och tränaren fick blåsa av för att jag gick in i närkamper:s... man vill inte alltid sitt eget bästa. För kul att träna helt enkelt. Någon som tror sig veta var smärtan kan komma ifrån, eller vad det kan vara. Jag får för mig att man brukar känna om det är något allvarligt. Det känns bättre, men iofs inte mycke bättre med två dagars vila.

JAG ÄLSKAR DIG!!! underbart!!! Tack!!! Haft dåliga skor, vilket är åtgärdat. Jag har ökat träningsdosen också ganska så markant, så jag får ta det lugnt ett par dagar, sen ska det nog vara över. Tack så hemskt mycket Machine! Och jag som jobbar med skor och allt:s

JAG ÄLSKAR DIG!!! underbart!!! Tack!!! Haft dåliga skor, vilket är åtgärdat. Jag har ökat träningsdosen också ganska så markant, så jag får ta det lugnt ett par dagar, sen ska det nog vara över. Tack så hemskt mycket Machine! Och jag som jobbar med skor och allt:s

Haha, här tar vi i ordentligt ;) Blir det inte bättre av vila, kontakta en sjukgymnast. De brukar vara bra på sånt. Se till att han/hon har vidareutbildning inom idrottsmedicin och erfarenhet av idrottsskador bara.

känns redan bättre, myckte bättre. Har varit och köpt voltare-gel precis. så ikväll ska jag prova kicka lite fotboll. Hoppas det går:D så man kan börja kämpa mot dom där 4 minuterna igen:D

Skönt att höra! :) Tänk på att gelen även är smärtstillande, så ha inte på det precis innan ett pass. Dumt att råka göra illa sig mer för att man inte känner att det gör ont.

Tänkte inte på det:S Har sprungit i trappor hela dagen, har gjort lite ont, men har kunnat springa på vis så att det inte känns jätte mycke. Kanske ska ta det lugnt till ikväll. Dax för pasta varje fall:D

Jaha, så har det gått en hel vecka sen senast jag sprang. Försökte sticka ut idag, men det funkade en 60 meter eller nått, sen var jag tvungen att börja gå. Idrottsläkaren nästa... inte bara fysiskt jobbigt att ha on, börjar ta på psyket också... kan man inte bara få vara hel...:(
BBL...

uuhh.. förstår precis vad du menar.. man vill sätta sig där mitt på vägen o bara börja gråta nästan, så jobbigt är det.. Otroligt frustrerande..

uuhh.. förstår precis vad du menar.. man vill sätta sig där mitt på vägen o bara börja gråta nästan, så jobbigt är det.. Otroligt frustrerande..

bara att hålla med:(

5/6-06

Jobb dag. Liten frukost.

Burger king till lunch:(

Middag vid 17:00, sallad, och två stora kycklingfileer... även om dom brukar vara lika stora alltid:O

Var faktiskt unte och sprang också. Började bli lite stum i knäet igen, så jag tog en kort runda(3 km)
Men jag är tillbaka litegrann varje fall... Avslutade med 100 situps.

Borde nästan döpa om dagboken till vägen tillbaka(men jag tänker inte vara så dramatisk)
Ska iväg och prova lira lite boll nu. *håller tummarna*

Hmm... antar att det är 6|6|6 idag...

4 Mackor och två glas soja mjölk.

Läs och bli avundsjuk: 5 bitar oxfilé, massor med NYPOTATIS(även kallad färskpotatis) och rödvinsås kokt på vatten. Riktigt gott.

Sen blev det lite fotboll. Känns riktigt bra i knäet ny. Känner på mig att det kan bli en 5:a imorgon. Ska lägga is på knät, för att sedan lägga mig och se på Harry Potter. (wow vilken kille alltså, vara så populär fast han springer med skjol...kanske därför...)
Allvarligt... Känns riktigt bra. (5 kilo ner) och ett helt knä så är jag säker på att jag ska kunna börja intervall träna om nån vecka...

Från: Stockholm/Löparspåret
Registrerad: 2006-01-09

Sen blev det lite fotboll. Känns riktigt bra i knäet ny. Känner på mig att det kan bli en 5:a imorgon. Ska lägga is på knät, för att sedan lägga mig och se på Harry Potter. (wow vilken kille alltså, vara så populär fast han springer med skjol...kanske därför...)

Harry Potter?! Hehe man måste ju bara älska honom ;)

"mirrranda skrev:

Harry Potter?! Hehe man måste ju bara älska honom ;)

Och han klarade sig denna gången också, helt otroligt vilken kille!(perfekt kropp för marathon har han också)

060607

Frukost: 5 Mackor
Lunch: 5 Mackor
Middag: Fiber pastapenne och köttfärssås.

Gick riktigt bra på löpningen idag. Fick lite ont i slutet, men jag tror nog jag var ganska när 4 km i riktigt bra tempo. Så efter helgen tänkte jag prova mig på en långkörare. milen eller 1,5... får se hur det känns. Nu blir det is och voltaren.

Sidor: 1 2 3 … 8  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB