Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Träningsprogram

Registrerad: 2003-03-29

Jag har för en vecka sedan startat ett program där jag kör följande:

Stiger upp tidigt, dricker 2 koppar svart kaffe, ett stort glas vatten och äter en äggvita. Väntar ca.30 min och går sedan iväg på en långpromenad på ca. 90min. Jag går rätt så snabbt och försöker hålla pulsen på 120-135 (maxpuls ca.200), jag har dock rätt så hög vilopuls..det har jag alltid haft även när jag var vältränad (runt 70) men nu när jag är överviktig så ligger den på 80.
När jag kommer tillbaka från promenaden så äter jag en frukost bestående av fil/musli/havregryn/grovt bröd med kokt skinka.
Sedan sköter jag resten av dagen som vanligt med nyttig lunch och middag (pasta med fisk, potatis och sallader).
Dagsintag av kalorier mellan 1200-1500 Kcal.  Enligt en tabell så skulle jag som väger 86kg för tillfället göra av med mer än detta speciellt som dessutom tränar. Jag tränar även lite på motionscykel ett par ggr i veckan, ca.30min varje gång. Vatten dricker jag så mkt jag får i mig varje dag.

Vad tror ni om detta ?

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Låter lysande!

Själv får jag bara en puls på 100 vi rask promenad, men ahr en vilopuls på 50, så det kanske inte är så konstigt.

Glöm inte att kosta på dig en ätardag per vecka. Exempelvis lördan, med en extra stor fet biff med sås du längtat efter, med vin å efterrätt! Sätter sprätt på förbränningen, som annars sjunker om man äter som du (och jag), samt att psyket får det trevlgit att få njuta! Asch, ta en liten godispåse också, när du ändå äter gott.

Registrerad: 2003-03-29

Tack för rådet, det ska jag nog klara av =)

Jag har hört talas om det du sa: att kroppen sätter igång förbränningen om man äter lite mindre nyttigt ngn gång då och då så att den inte fortsätter i exakt samma mönster.

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Vad jag också hört, men man får inte överdriva... host host...

Om inte annat: psyket mår bättre! Ananrs tror jag inte man står ut att äta duktigt hela vekcan, med mycket grönt å frukt, fullkornsbröd osv, om man inte kan se fram emot lördans godispåse.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB