Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej gott folk!
Jag tänkte förgylla detta forum med mitt träningsschema också, för att få lite feedback på det. När jag styrketränar kör jag hemma med hantlar och dylikt, jag kör tung belastning med sex-åtta reps. Käkar mkt fibrer, kolhydrater, proteiner och andra nyttigheter. Tre Omega3-kapslar dagligen. Har slutat upp helt med snabbmat/chips/godis/läsk/alkohol. Jag är 190 cm lång och min vikt har jag ingen aning om, senast jag vägde mig var på mönstringen i maj då jag vägde 72 kg.
Måndag
Biceps, triceps
Tisdag
Ben, vader, mage
Torsdag
Biceps, triceps
Fredag
Löpning 10 km
Lördag
Axlar, rygg, bröst, mage
Söndag
Löpning 10 km
Tycker ni att det ser ut som ett reko schema?
Kommer fredagen och söndagens löpning gå ut över mina stackars muskler som vill vila eller kommer dom att växa ändå?
Ha det bra!
/ Adam
Nix det ser inte så bra ut, du är för lätt för att löpträna det det energi från tillväxten.
Varför kör du armar så tätt, när skall de växa? (de växer när du vilar)
Dela upp kroppen på 3-4 ggr per vecka o ingen löpning, massor av mat enligt nedan.
frukost mellanmål lunch mellanmål middag mellanmål kvällsmål
Mellan mål får gärna vara gainer
5-10 min efter träning skall du ha gainer
Kvällsmål får gärna vara protein 30-60 gram
Detta är en väg att gå som jag vet fungerar det finns fler men ta en väg itaget men byt gärna efter 2-3 månader o testa dig fram.
Prova att träna efter olika program men kör varje program 2-3 månader, testa ibland att träna styrka o inte bara volymm träning.