Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej hej, har testat efedrin + koffein tabletter nu i några dagar, tack vare mitt underliga jobbschema ser mina doseringar ut ungefär såhär...
vakna kl 12, 1 tablettet x 4 koffein
kl 5, 1 tablett x 4 koffein
kl 10, 1 tablett x 4 koffein
är det vanligt att man kan bli åksjuk ? när jag kör bil så känner jag mig väldigt "light headed" och yrig ibland, även bli verkligen supertorr i munnen, dricker massvis med vatten men ändå drar munnen ihop sig 5 minuter senare :) detta är dock endast jobbigt när jag vaknar och man känner sig som sahara öknen :p
dock känns det ju som om efedrin funkar bra, känner mig väldigt uppiggad, och träningen / orken är bättre, dock är det svårt att lunga ner sig och ta det lugnt plus att somna runt 4a tiden.
är detta någonting som kommer bli bättre med tiden ?
förutom denna fråga vill jag bara ta tillfället i akt och tacka alla som postat information på detta forum, jag har lyckats förlora några kilon snabbare än jag trott var möjligt :) speciellt tack till matti som tog sig tid att hjälpa mig med lite nybörjar frågor !
Hejsan G !
Hur mycket mg innehåller duna ephedrin tabletter ?
Dina doseringar verkar vara lite väl höga, även ditt koffein intag.
ett tips är att kombinera detta med aspirin, vilket är blodförtunande.
Våra kroppar reagerar dock olika från person till person, så om din kropp kanske anpassar sig bättre till ephedrinet kan bara tiden utvisa.
Kör hårt !
/ Henke
ephedra supercap-kapsel (833mg 8% standardiserat ephedra) motsvarar runt 50-60 mg rent efedrin
skrev Matti.
vad menas med blodförtunnande ?
Hej,
är detta någonting som kommer bli bättre med tiden ?
De flesta av bieffekterna borde försvinna inom 1-2 veckor. Om de stör dig mycket bör du sänka dosen till 1-2 caps / dag.
Aspirin är inte nödvändigt.