Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Hur ska man egentligen äta? Hjälp!

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-05-08
Webbsida

Vad ska man egentligen äta för att gå upp i vikt om man är underviktig? Jag menar, för att gå upp på ett hälsosamt sätt. De verkar som om de flesta rekommenderar att man ska skaffa mer muskler istället för att äta mycket och öka på fettlagret, men om man misstänker att man har för lite underhudsfett (bl. a. p. g. a. utebliven mens) hur ska man egentligen göra då? Dessutom har jag läst att fettet inte fördelar sig jämt, så även om man är underviktig och går upp i vikt, är det risk att det bara sätter sig runt midjan då? Hur vet man hur mycket man egentligen borde väga, sådant kan väl variera väldigt mycket?

Och hur ska man veta hur mycket man ska äta, finns det inget annat sätt än att räckna kcal? Kan man gå på när man är hungrig eller inte (om man försöker att inte äta enbart tomma kolhydrater) eller är det ett osäkert mått?

Skulle bli väldigt tacksam för svar, för jag har sådana problem med min vikt och mitt ätande.

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Om du har problem med utebliven mens, tycker jag du ska söka läkare bums! Något allvarligt är fel hos dig!

Registrerad: 2003-05-15

Eraisa: Utebliven mens kan mycket väl bero på för litet intag av fett. Jag tycker som Bruse att du ska söka hjälp, antingen läkare eller en bra dietist. Jag jobbar själv som kostrådgivare och fys/konditions-tränare och jag vet att sådana problem kan vara svåra att lösa själv.
Maila mig om du vill på johan.andersson@skalmsta.com om du har frågor, jag kan kolla på din kost gratis om du vill, tycker bara att det är kul att hjälpa till.

[redigerat av Administratör]
§2
All form av reklam och annonsering är förbjuden.
[/redigerat]

Lycka till!

Mvh Johan

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB