Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Deffa magen

Registrerad: 2003-05-09

Hej.

Har alltid varit smal men på senare år har en del öl runnit genom kroppen, vilket resulterat i en oproportionerlig mage.. en så kallad ölmage. Nu är min fråga hur jag blir av med denna.

Rekommenderade aktiviteter? Försöker gå en halvtimme innan frukost men är osäker på hur mycket detta verkligen bränner fett på just magen, någon som vet mer än mig?

Rekommenderad kost och tillskott? Något speciellt jag ska undvika? Finns det några bra "piller" att köpa?

Rekommenderade övningar på gymmet? Jag kör en hel del situps, men det bränner inte fett va?

Något annat jag ska tänka på?

Tackar för all typ av hjälp!

MVH Ola

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Hej,
punktförbränning fungerar inte, det finns ingen aktivitet som bränner mer fett från magen än någon annan. För din del är det vanlig viktnedgång som gäller. Det har redan behandlats i ett antal trådar här på forumet så kolla igenom tidigare trådar. Ta även en titt på följande länkar (om du inte redan har gjort det):

· Hälso.info - grundläggande info
· Paulun.com -- rejält med artiklar om näringslära
· Styrketräning.com - "att deffa, för nybörjare". Artikeln är inte helt komplett.

När det gäller träning är en kombination av konditionsträning och styrketräning bäst. Kör t.ex. 45 min styrketräning och 20-30 min kondition tre gånger i veckan. Typ:

måndag
styrketräning: ben, rygg, mage
motionscykel: 30 min

onsdag
styrketräning: bröst, axlar, armar
löpband: 20 min

fredag
styrketräning: ben, rygg, mage
simning: 20 min

(eller något liknande)

Registrerad: 2003-04-23
Webbsida

Hej.

Har alltid varit smal men på senare år har en del öl runnit genom kroppen, vilket resulterat i en oproportionerlig mage.. en så kallad ölmage. Nu är min fråga hur jag blir av med denna.

Rekommenderade aktiviteter? Försöker gå en halvtimme innan frukost men är osäker på hur mycket detta verkligen bränner fett på just magen, någon som vet mer än mig?

Rekommenderad kost och tillskott? Något speciellt jag ska undvika? Finns det några bra "piller" att köpa?

Rekommenderade övningar på gymmet? Jag kör en hel del situps, men det bränner inte fett va?

MVH Ola

Hej Ola!

Jag hoppas att du inte har fått "bröst" och sk päronstjärt också? Det är nämligen så öl innehåller det kvinnliga könshormonet östrogen. Skippa bärsen du, och följ Mattis råd samt glöm inte att: "No pain, No gain"!

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Hej.

MVH Ola

Hej Ola!

Jag hoppas att du inte har fått "bröst" och sk päronstjärt också? Det är nämligen så öl innehåller det kvinnliga könshormonet östrogen. Skippa bärsen du, och följ Mattis råd samt glöm inte att: "No pain, No gain"!

Ska du dricka alkohol är rödvin bättre. Innehåller en del antioxidanter, men det handlar om ca 1-2 glas om dan för en man. Å tar du det, får du inte ta veckofyllan på lördan.

När levern får alkohol, koncentrerar den på att förbränna alkoholen, å bränner inget fett, vilket alltså hämmar fetförbränningen.

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Det är klart man inte ska lägga av att dricka öl som är så gott!!

Jag är som du smal men med lite ölmage (hade iaf innan jag började träna).

Jag har kört styrkeyträning 3 dagar i veckan sen mars samt att jag går 2x45min
varav 45 min på morgonen 5 dagar i veckan.  jag har fortfarande lite fett
kvar på magen men det har försvunnit en hel del!.. så jag tror att lite styrketräning
och långa promenader kommer att funka för dig med och jag äter lite skräpmat då och då
och dricker öl då och då oxå...

Så rör på dig och drick öl! =D

Registrerad: 2003-03-29

Öl som är så gott ??
Varför är det så många som tycker detta ?
Måste bero på att folk "lär" sig att tycka om det från början för att dom vill tycka om det.
Personligen tycker jag det smakar skit !!

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

ligger nåt i det du säger jag gillade inte öl först heller =)

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB