Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Olivolja??

Registrerad: 2003-05-09

Olivolja sägs ju innehålla en stor andel fleromättat fett. Men spelar det någon roll vilken sorts olivolja man använder? Det skiljer ju enormt i kvalitén på olika sorter. Kan det vara så att olivoljor med riktigt bra kvalitet innehåller större andel "nyttigt" fett än de billigare oljorna?

Jag använder ICA-handlarnas olivolja, men den kanske inte är så bra??

Registrerad: 2003-04-23
Webbsida

Olivolja sägs ju innehålla en stor andel fleromättat fett. Men spelar det någon roll vilken sorts olivolja man använder? Det skiljer ju enormt i kvalitén på olika sorter. Kan det vara så att olivoljor med riktigt bra kvalitet innehåller större andel "nyttigt" fett än de billigare oljorna?

Jag använder ICA-handlarnas olivolja, men den kanske inte är så bra??

Det är inte mängden fleromättade fetter du bör oroa dig för utan mättade . Köp "Druvoljan", den garanterade bästa olja på marknaden.

Registrerad: 2003-05-09

Var hittar man druvoljan, finns den i vanliga livsmedelsbutiker?

Webbsida

Var hittar man druvoljan, finns den i vanliga livsmedelsbutiker?

Mja...I bättre sorterade livsmedelsaffärer, i så fall. Pröva Metro eller Konsum.

På Vivo finns de garanterat inte. Druvoljan är det olja som innehåller minst av onyttiga fetter.

Registrerad: 2003-05-14

Jag har hört att Olivolja ska vara bra i måttliga mängder, är det helt fel eller?

Webbsida

Jag har hört att Olivolja ska vara bra i måttliga mängder, är det helt fel eller?

Vad ska man svara på det? De mest här i livet är bra i måttliga mängder. Om du prompt ska köpa olivolja, som i sig inte alls är farlig, om du köper rätt sorts. Vad jag menar är att du ska köpa (om det gäller olivolja) kallpressad jungfruolja ur första pressningen. Så gott som all olivolja i Sverige är just första (virgin) kallpressad jungfruolja. I vissa andra länder kan man köpa andra pressningen. Dvs man använder ett lösningsmedel för att få ur resterna ur första pressningen. Detta lösningsmedel! är, eller tros vara, cancerframkallande. Men å andra sidan är nästa allt cancerframkallande, nu

/Forsman

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB