Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2  

En discobyggares mat o träningsbok

Från: göteborg
Registrerad: 2003-11-12

mitt mål med min träning är att bli så stark som möjligt till förhållande till min kroppsvikt, och skulle man kunna se ut som bruce lee i kroppen så skulle det inte vara fel. har tränat seriöst i ca 11 mån, men totalt har jag nog lagt ner ca 4 år styrketräning( det blev en del när jag tränade hockey, lite grann under lumpen) som alla discobyggare så började jag träna alldeles för mycket på för få muskelgrupper. att jag tränade så gott som varje dag och alldeles för frekvent mellan muskelgrupper, resultat: jag var konstant övertränad. har tränat på det här sättet som jag gör nu i ungefär 5 månader och det har funkat bra. så varför är jag disco? jag har alla attribut för en riktig discobyggare:

*oproportionell kroppsbyggnad
*tränar i linne, och byxor(troligtvis för att jag skäms äver mina ben)
*jag studsar, sista cm under sista repetionen på sista setet av bänkpressen.
*jag är svag i mina ben.
*jag fixar frisyren, titt som tätt medans jag tränar(fastän det är sällan jag kammar mig innan jag går ut)
*finns det utrymme ställer jag mig framför en spegel innan jag pumpar.

dag1. ben
dag2. bröst
dag3. rygg
dag4. axlar, mage
dag5. armar
dag6. vila

lite statistik:
ålder: 22
längd: 170cm
vikt: 67-70kg pendlar hela tiden. (men aldrig under 67 eller över 70, av någon konstig anledning)

i sann disco-anda har jag små ben.
ospänt tillstånd:
överarmar: 35cm
underarmar: 29cm
midja(på/över naveln):78cm
överkropp: 102cm
vader: 37cm
lår: 54cm

idag var det dags för ben:

benböj(som alla disco är jag livrädd för den här övningen. dels utförandet och dels för den lilla vikt jag använder):
2x10x50kg
4x10x80kg

benpress:
2x10x150kg
4x8x200kg

bencurl:
3x8x40kg

benspark:
3x8x40kg

sittande vadpress:
3x10x60kg

donkey raises:
3x10x50kg

det tog en knapp timme och som vanligt kunde jag knappt gå efter ben passet.

kost:
frukost: 3 koppar kaffe
lunch: 3 koppar kaffe
middag: chaminjon soppa + 6 skivor raskens med ost på.
det blir troligen några fler mackor senare ikväll.

positiv som negativ kritik välkomnas.

//cynikern

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

You go boy! ;-)
Discobygg äger :-)

Registrerad: 2003-10-23

mitt mål med min träning är att bli så stark som möjligt till förhållande till min kroppsvikt, och skulle man kunna se ut som bruce lee i kroppen så skulle det inte vara fel. har tränat seriöst i ca 11 mån, men totalt har jag nog lagt ner ca 4 år styrketräning( det blev en del när jag tränade hockey, lite grann under lumpen) som alla discobyggare så började jag träna alldeles för mycket på för få muskelgrupper. att jag tränade så gott som varje dag och alldeles för frekvent mellan muskelgrupper, resultat: jag var konstant övertränad. har tränat på det här sättet som jag gör nu i ungefär 5 månader och det har funkat bra. så varför är jag disco? jag har alla attribut för en riktig discobyggare:

*oproportionell kroppsbyggnad
*tränar i linne, och byxor(troligtvis för att jag skäms äver mina ben)
*jag studsar, sista cm under sista repetionen på sista setet av bänkpressen.
*jag är svag i mina ben.
*jag fixar frisyren, titt som tätt medans jag tränar(fastän det är sällan jag kammar mig innan jag går ut)
*finns det utrymme ställer jag mig framför en spegel innan jag pumpar.

dag1. ben
dag2. bröst
dag3. rygg
dag4. axlar, mage
dag5. armar
dag6. vila

lite statistik:
ålder: 22
längd: 170cm
vikt: 67-70kg pendlar hela tiden. (men aldrig under 67 eller över 70, av någon konstig anledning)

i sann disco-anda har jag små ben.
ospänt tillstånd:
överarmar: 35cm
underarmar: 29cm
midja(på/över naveln):78cm
överkropp: 102cm
vader: 37cm
lår: 54cm

idag var det dags för ben:

benböj(som alla disco är jag livrädd för den här övningen. dels utförandet och dels för den lilla vikt jag använder):
2x10x50kg
4x10x80kg

benpress:
2x10x150kg
4x8x200kg

bencurl:
3x8x40kg

benspark:
3x8x40kg

sittande vadpress:
3x10x60kg

donkey raises:
3x10x50kg

det tog en knapp timme och som vanligt kunde jag knappt gå efter ben passet.

kost:
frukost: 3 koppar kaffe
lunch: 3 koppar kaffe
middag: chaminjon soppa + 6 skivor raskens med ost på.
det blir troligen några fler mackor senare ikväll.

positiv som negativ kritik välkomnas.

//cynikern

Tunga böj!
REEESPECT!

;)

Tunga böj!
REEESPECT!

;)

ja det är rätt tunga böj, men håll i dig. jag tror jag har 82.5 i kroppen!

Registrerad: 2003-09-01

donkey raises:
3x10x50kg

Väger din träningspolare eller den kille/tjej du använder i denna övning bara 50 kg? :O

Registrerad: 2003-02-06

en riktig disco-byggare kör inte ben. hädelse! må han brinna i disco-helvetet!

Från: Höör
Registrerad: 2003-11-05

Akta så du inte spräcker magsäcken med all mat du stoppar i dig ;)

Fattar inte hur du klarar dig på det :)

Registrerad: 2003-11-25

Appropå olika kategorier av träningsfolk så kom jag o en polare på (vet ej om det är unikt för oss, e därför jag tar upp det) en ny katagori eller snarare en benämning på träning.. "turkträning". Tro på inget sätt att det är något rasistiskt eller främlingsfienltigt me det hela då jag själv ser ut som en marabou chokladkaka (inte formässigt, färgmässigt) och ser ut som att jag doppat skallen i ett lakritsbad, det hela handlar om hur man tränar. Vi la ofta märke tilla att många invadrarkillar enbart körde bänk, mage och biceps (detta då på skolans gym, men även på de större gym vi tränade på).

Jaja, det jag undrar är om någon annan lagt märke till detta "fenomen"?

/DaBbE

Registrerad: 2003-09-02

Absolut! Där jag går så brukar det vara en grupp invandrare (alla nybörjare), de har väl varit där typ varenda gång jag är där, och de kör verkligen samma muskelgrupper/övningar varenda gång! först är det bänk, sen snebänk, sen biceps. Det är standard, sen finns det vissa som även lägger till lite mage och triceps ibland...

Registrerad: 2003-12-08

Appropå olika kategorier av träningsfolk så kom jag o en polare på (vet ej om det är unikt för oss, e därför jag tar upp det) en ny katagori eller snarare en benämning på träning.. "turkträning". Tro på inget sätt att det är något rasistiskt eller främlingsfienltigt me det hela då jag själv ser ut som en marabou chokladkaka (inte formässigt, färgmässigt) och ser ut som att jag doppat skallen i ett lakritsbad, det hela handlar om hur man tränar. Vi la ofta märke tilla att många invadrarkillar enbart körde bänk, mage och biceps (detta då på skolans gym, men även på de större gym vi tränade på).

Jaja, det jag undrar är om någon annan lagt märke till detta "fenomen"?

/DaBbE

Klockrent!

Själv bor jag i Södertälje så du kan ju gissa om den träningsformen dominerar här. Populära attribut vid turkträning är bland annat för liten t-shirt, linne och tatueringar (speciellt på överarmarna). Att träna underarmarna är också populärt, speciellt för småkillar på 50-60 kg.
Alla verkar veta att det är isolationsövningar för små muskler man ska satsa på. Basövningarna kan vänta tills man blivit riktigt stor och grov.

Kan kännas lite irriterande om squat-racket är upptaget av någon som kör bicepscurl (med bälte!) när man själv tänkt köra knäböj eller marklyft. Men å andra sidan skulle man ju få vänta längre om de skulle köra en massa set med knäböj själva.

Registrerad: 2003-11-25

Haha, precis. Måste ju också tillägga alla smycken o dyl som måste sitta på plats under passet också. Sedan tycks dem vara fler på fredagseftermiddagar än mitt i veckan.. vad kan det beror på? ;P

Registrerad: 2003-07-14

Om du gör dom där böjarna kan du väl inte ha så kassa ben? Förusatt att du gör böjarna hyffsat djupa d.v.s.

Om du gör dom där böjarna kan du väl inte ha så kassa ben? Förusatt att du gör böjarna hyffsat djupa d.v.s.

jag går ner 90 grader. jag får känningar i en av mina minisker när jag kör väldigt djupa.

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Skämt o sido, Ja så klent är det väl inte, jag är inte speciellt stark eller kört så mycket ben, men jag är inte svag heller i benen, och jag kör väl 3x8 på 85kg just nu, djupa ordentliga böj då..
Så jävla mycket mer ben vill jag igentligen inte ha, bara så det ser ut som dom är tränade, stickor kan ju se lite lustigt ut om man är hyfsat tränad på kroppen i övrigt..

Seven..

ok idag var det dags för bröst:

jag måste säga att det var en besvikelse, jag fick känningar i axeln redan under uppvärmningen under bänken.

rakbänk:

3x6x95kg (fick hjälp på dem två sista repsen på sista setet, och det behövdes verkligen, bestämde mig för att strunta i sista setet. brukar köra 4x6.

fast det inte kändes speciellt bra i ena axeln bestämde jag mig ändå för att fortsätta att pressa.

incline

2x5x75kg (det gick verkligen inte, brukar köra 3x6 i vanliga fall)

decline

3x6x80kg (jag verkar kunna koppla bort axlarna i den här för det hindrade mig inte)

hantelflys

3x8x22.5kg(funkade som vanligt)

det kan väl bara avrundas till ett dåligt pass, kändes värdelöst redan från början. om det inte känns bättre i axeln tills nästa bröstpass blir det nog hantelpress för min del.

kost:
frukost: kaffe
lunch: inget
middag: pizza
det kanske blir lite nudlar senare ikväll om jag känner mig hungrig.

//cynikern

sov rätt kasst idag. var tvungen att gå upp tidigt för att kunna tvätta fast jag lade mig sent. idag var det dags för rygg:

marklyft

2x10x50kg
3x10x70kg

det är lite, men till mitt försvar är det tredje gången den här är med i mitt schema så jag är fortfarande i teknikfasen. men för att vara ärlig så känns det inte som om jag skulle klara så mycket mer ännu ändå.

chins

3x to failure x egenvikt(också en relativt ny övning)

det kallas väl to failure när man kör tills man inte klarar mer?

skivstångsrodd

3x8x70kg (det känns som om det är dags att öka den här)

latsdrag

3x6x80kg (det är lika tungt som vanligt)

sittande rodd

3x8x80kg (ska öka, gillar inte att köra åtta reps)

mitt käk blir samma som igår: pizza. för lat för att laga något riktigt. är det någon som känner igen sig? att man lägger ner mycket tid på träning fast man inte sköter kosten något vidare?

//cynikern

Registrerad: 2003-09-21

ja du lär ju knappast bygga muskler på den kosten i alla fall...=)

att du orkar träna på den lill kosten du äter ..???

ps även bruce lee åt mat fast han var lite ...=)

Registrerad: 2003-11-23
Webbsida

kost:
frukost: kaffe
lunch: inget
middag: pizza
det kanske blir lite nudlar senare ikväll om jag känner mig hungrig.

//cynikern

Är du:
A/ okunnig
B/ slö
C/ stressad
D/ anorektisk/bulemisk
E/ fattig
Eller varför äter du inte, du tappar juh 70% avträningsresultaten, som du äter är det bättre att stanna i soffan.

men du skojar nog bara med oss va?

Är du:
A/ okunnig
B/ slö
C/ stressad
D/ anorektisk/bulemisk
E/ fattig
Eller varför äter du inte, du tappar juh 70% avträningsresultaten, som du äter är det bättre att stanna i soffan.

men du skojar nog bara med oss va?

jag är nog en blandning av b, c och d.

//cynikern

skulle plugga igår så jag hade inte på datorn överhuvudtaget. det brukar inte bli speciellt mycket plugga när den är på.

igår körde jag armar:

curlstångscurl?

3x6x 35kg+stången

hantelcurl

3x8x20kg(brukar vara rätt körd i handlederna efter curlen med stången)

preacherscurl(maskin)

3x6x?? (det står 50 men det stämmer inte)

smalbänk

3x5x85kg

pushdowns

3x6x40kg

drag med rep

3x8x70kg(det står så men det stämmer inte heller)

det är nog ingen ide att jag fortsätter med min kost, jag äter ungefär det som jag har skrivit hittills. fast idag blev det köttbullar med pommes!

idag var det dags för ben igen:

benböj

3x8x90kg(ökning!)

benpress

3x6x250kg(ökning här med)

bencurl

3x8x40kg

benspark

3x8x45kg(ökning)

vadpress, sittande

3x10x70kg(ökning)

donkey raises

3x10x60kg(ökning)

det kändes rätt bra på grund av ökningarna, men det är väl så i början. jag har inte kört benen så aktivt(en gång i veckan) speciellt länge.

//cynikern

Moderator
Från: Hässelby Gård
Registrerad: 2003-11-01
Webbsida

kör du halva reps nån gång? för på denna kosten borde hela reps i den tyngd och det antalet reps/set vara rent utsagt förbannat tungt :)

Webbsida

Drick åtminstone gainers..

Registrerad: 2003-11-03

jag älskar ben dagarna! men övningen alla pratar om tycker jag inte om! knäböj... när jag kör på lätta vikter för att få in tekniken känns det "konstigt" nog ingenting och med lite vikter på (ca 100) får jag så förbannat ont i ryggen... har kollat med instruktörerna på gymet men ingenting verkar funka!

jag läste att du körde på 80 knäböj... ungefär det jag kör men tror det va ?50? kg i benspark? där kör jag 120!? har jag outvecklade "knäböj" muskler eller vadå?

Från: stockholm
Registrerad: 2003-12-06

vad är discobyggare? :P

Webbsida

jag läste att du körde på 80 knäböj... ungefär det jag kör men tror det va ?50? kg i benspark? där kör jag 120!? har jag outvecklade "knäböj" muskler eller vadå?

Benspark är en volymbyggande byggarövning för lår, knäböj är en riktig styrkeövning som tar mest på rygg.

Sidor: 1 2  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB