Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Pyruvat vs CLA?

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Läst lite om Pyruvat och CLA; verkar som de har ungefär samma effekt, minskar kroppsfettet och ökar muskelmassan.

Någon som har erfarenhet av båda eller bara den ena, som vill dela med sig. Hur gick det? Blev det något resultat? Är det värt pengarna? Vilken är bäst?

Från: luleå
Registrerad: 2003-04-17

Bästa ämnet ( tillskottet ) på marknaden nu ang. repart re. ( bränna fett samtidigt som att bygga muskler ) verkar vara MyoXform.

Kan peronligen intyga på ett mkt bra resultat om man håller kosten samtidigt, o hålla igen festenerna ;)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Bästa ämnet ( tillskottet ) på marknaden nu ang. repart re. ( bränna fett samtidigt som att bygga muskler ) verkar vara MyoXform.

Källa till det påståendet? Vad innehåller det? Pris?

Från: Ståck Hålm
Registrerad: 2003-03-07

Matti, vad vet du om CLA och Pyruvat?

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Personligen tycker jag att CLA hamnar i "kan vara användbart om man grym koll på sin kost och mycket pengar"-kategorin. Effektiv dos (3-4 g) av CLA kostar runt 15 kr per dag eller 450 kr per månad. Jag anser att det inte är speciellt prisvärt eftersom det inte handlar om något mirakeltillskott. Visst, du blir av med fett litet snabbare och lägger kanske på dig lite muskelmassa, men är det värt 450 kr per månad? ;)

Jag har ärligt talat ingen större koll på pyruvate (kosttillskott som inte har visat sig vara speciellt märkvärdiga / prisvärda intresserar mig inte). Jag besöker rätt många olika forum om styrketräning/kosttillskott och pyruvate tillhör inte direkt de populäraste kosttillskotten -- det är inget jag skulle lägga mina pengar på. Men visst, någon effekt har det säkert. Kolla diskussionsforumet på t.ex. kolozzeum.com för mer info.

info om cla från andra ställen

Joachim Bartoll skrev det här på kolozzeum.com:s diskussionsforum:

CLA består av ett flertal varianter av fettsyran konjugerad linolsyra. CLA verkar vara beroende av och påverka produktionen av prostaglandiner (ämnen som bildas med hjälp av fettsysror och som är ungefär lika kraftfulla som hormoner).

CLA verkar sänka produktionen av de ”elakartade” prostaglandinerna och öka produktionen av de goda. Detta leder till en ökad frisättning av fett från fettcellerna och ökad fettoxidation inuti muskelcellerna. Resultatet brukar visa sig i form av minskat kroppsfett och eventuellt effektivare muskeluppbyggnad.

3-5 gram per dag under 2-3 månader kan ge mycket bra resultat. Det kan vara en god idé att sedan göra ett uppehåll på minst en månad.

Artikel på mowifit.com: CLA-periodisering, eller?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB