Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej.
Jag styrketränar 3 gånger i veckan och tränar också kondition.
Vill bli mindre, men det händer inget. Jag har gått upp i vikt i stället.
Detta beror förhoppningsvis på mer muskelmassa, men undrar nu om det kan bero på min kost.
Jag äter alltid en stadig frukost på gröt och macka.
Sedan en frukt till mellanmål.
Pasta/ris/potatis utan feta såser till lunch.
Macka eller yoghurt till mellanmål
och sedan middag som är enligt tallriksmodellen.
macka eller yoghurt till kvällsmat
När vi är ute och äter så försöker jag alltid välja sallad eller Pizza utan ost eller andra feta såser.
Dricker inte mycket alkohol.
Är svag för godis, choklad och kakor, men har blivit mycket bättre med det.
Men det händer inget med mig, har sett resultat på armar och rygg och rumpa när jag styrketränat. Men tappar inte fett runt magen, eller låren eller "kärlekshandtagen"
Har provat mängder med piller och andra drinkar där man ska byta ut måltider.
Vad är det för fel tro?
Är väldigt glad för alla svar jag får.
/ Lina
beror på hur länge du tränat enligt uppgift ?
Det låter bra den där kosten. Men hur mycket äter du av allt? Även nyttig mat kan ge dig för mycket energi.
Du kan börja med att sänka kolhydratintaget och öka intaget av protein. Som det ser ut nu verkar du inte få i dig speciellt mycket protein.
Sedan är det ju som bruse sa ovan, du kan äta hur nyttigt som helst men om du inte äter mindre än du förbrukar kommer du inte att gå ner i vikt.
Jag håller med Matti. Skär ned på mjölprodukterna (dina mackor och pastan) och öka intaget av protein.
Du kan börja med att sänka kolhydratintaget och öka intaget av protein. Som det ser ut nu verkar du inte få i dig speciellt mycket protein.
Håller med Matti.
Om du vill få ner kroppsfettet så kan du lägga in 20-30min cykling 3ggr/vecka direkt efter dina styrkepass.
Ja dina kostvanor verkar ju vara väldigt bra. Men att få bort fettet från magen och sidorna är ofta det svåraste, nu beror det ju på hur mycket du har, du skriver inget om din vikt eller så. Men min erfarenhet ( nu är ju jag kille men ändå ) är att för att få bort det där sista så gäller det att skärpa dieten ytterligare, öka förbränningsträningen ( prova morgonpromenader innan frukost, kanon! ) och köra långa pass men med mindre intensitet. Sen tycker ju jag personligen att lite kurvor på en tjej är kanonfint...lycka till!