Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Gå upp i vikt samt idealvikt

Registrerad: 2003-05-01

Jag har sedan årskiftet kämpat med att gå upp i vikt. Har lytt rådet att äta mer (speciellt kolhydrater som pasta och potatis) plus många mellanmål. Skulle uppskatta att jag ätit i snitt dubbelt så mycket mat (mängder pasta). Det visade sig efter några månader att jag lyckats gå upp 4-5 kilo. Allting satte sig dock runt midjan (detta var knappast min tanke). Jag undrar om det kanske var så att jag innan uppgången låg på min idealvikt. Nu kommer jag till det intressanta, mina "stats":

kille 197 cm, 82 kg (efter viktuppgången)

går det inte att gå upp symmetriskt, dvs. jämnt över hela kroppen speciellt med tanke på att jag knappast kan anses vara normalviktig? (har förutom spädbarnstiden varit långsmal)

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Styrketränade du? Om du bara äter mer och inte tränar kommer överskottskalorierna att lagras som fett. Hur fettet hamnar på kroppen är individuellt, men hos män hamnar det oftast på magen, vilket verkar ha skett dig.

Registrerad: 2003-05-01

jag har börjat styrketräna (hantlar hemma), men bör väl inte börja springa också. Funderar på att börja simma regelbundet då jag hört att man både bygger upp muskler samt skaffar sig en bra kondition så.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB