Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej!!
Jag undrar vilka proteintillskott ni använder? Smakar de bra? Fungerar de? Finns det något billigt tillskott som inte kostar så mycket?
mvh
nila
jag använder protec+ med chokladsmak, blandar med minimjölk och en msk o´boypulver, annars smakar det inte så gott... minns inte vad det kostade, typ 300 kanske för 1.5 kg på bodystore.nu
Hej!
Efter träning änv. jag twinlabs triple whey fuel vilket förhindrar muskulaturen att bryta ner , detta är en proteindrink.
Star Nutrition Top Of The Line Gainers Pro + Star Nutrition Top Of The Line Whey 100 i 3dl mjölk utblandat med 2dl vatten
= ca 71g carbs, 70g protein, 7g fett
Hej!
Det billigaste proteinet alla gånger är sojaproteinet. Nu har människan emellertid intagit animaliskt protein säkerligen i mer än 10 000 år. Därför spjälkar vi det bättre vad gäller själva sk "svarandet" i form av muskelbyggande. När det kommer till hästar är det annorlunda - för att inte tala om gorillor som mestadels äter bambuskott (Som också innehåller protein...).
Det dyraste proteinet (pulver) är VP2. fritt naturligt är de nog räckor eller annan dyra läckerhet från havet!
Vänligen Erik